Παρασκευή, Ιουνίου 01, 2012

Μεγάλα κ' υψηλά τριγύρω μου έκτισα τείχη


Όχι, ο τίτλος δεν έχει λάθος· δεν τα έκτισαν άλλοι για μένα αυτά τα «μεγάλα κι υψηλά τείχη»· εγώ ο ίδιος τα έκτισα! Σε πείσμα του Καβαφικού στίχου, που θέλει κάποιοι άλλοι «ανεπαισθήτως [να με κλείνουν] από τον κόσμον έξω», τα δικά μου τείχη υψώθηκαν μεν ομοίως ανεπαισθήτως, πλην από τα ίδια μου τα χέρια, για να με κλείσουν μέσα, εμένα καταμεσής στον κόσμο, καταμεσής στην πλατεία όπου στεκόμουν και μιλούσα στον κόσμο. Η κατάληξη ίδια ωστόσο, όπως την περιγράφει ο ποιητής: εγώ φυλακισμένος μέσα, αλλά «από τον κόσμον έξω» —κι ας βρίσκομαι καταμεσής του. Και τι; Το αξιοπερίεργο είναι πως τα τείχη μου (γαμώ τα τείχη μου, που λένε…) τα έχτισα με ωραία, ελκυστικά υλικά (έτσι τα έβλεπα) που μου χάριζαν (ω! τι μεγαλοψυχία!) κάποιοι που, χωρίς εγώ να το ζητήσω, προσφέρθηκαν να με εξυπηρετήσουν για ν' αποκτήσω πράγματα που δεν τα είχα ποτέ σκεφτεί (έλλειψη φαντασίας, ίσως πουν κάποιοι), γι' αυτό και δεν τα είχα επιθυμήσει, αλλ' ωστόσο, όταν μου τα 'δειξαν (σε κάτι λαμπερά «promo»), όταν τα είδα, τα ζήλεψα. Πού να φανταζόμουνα ο έρμος πως αυτά ήταν τα υλικά για τη φυλακή μου, αυτή που θα 'κτιζα εγώ ο ίδιος με τα χέρια μου… Πού να φανταζόμουνα ότι τα λαμπερά promo είναι τόσο καλά μελετημένα, ώστε να μην υποψιαζόμαστε τον τρόμο που μας επιφυλάσσουν… Εμ, αν τον έβλεπα, θα 'χα πάρει… δρόμο! Τι κι αν ο τραγικός Λαοκόων προειδοποιεί ήδη από τον Τρωικό πόλεμο (σήμερα έχουμε την τρόικα και τον ΤΡΟΪΚΟ πόλεμο): «Φοβού τους Δαναούς και δώρα φέροντας». Δεν βαριέσαι! Πού να φανταζόμουνα ότι η προσφορά τους ήταν εκ του πονηρού, υστερόβουλη και δόλια· ήταν προϊόν στυγνού υπολογισμού. Παρείχαν δωρεάν τα υλικά, αλλά όχι για την απόλαυσή μου· για τη φυλακή μου τα προόριζαν. Η απόλαυσή μου, η προσωρινή, ήταν η… «παράπλευρη ωφέλεια» (κατά το «παράπλευρη απώλεια»). Και γλύτωσαν και τα εργατικά για το χτίσιμο της φυλακής μου. Δεν το πιστεύετε; Μήπως αν σας διαβεβαίωνε γι' αυτό ο ίδιος ο Χριστόφορος Σαρτίνσκης (Christopher Sartinsky);

Ο «Ριζοσπάστης» της Πέμπτης 31/5 γράφει σε σχόλιό του στην πρώτη σελίδα (τα λόγια του διευθυντή της CIA που παραθέτονται σε εισαγωγικά είναι ακριβώς ό,τι λέει ο ίδιος στο βίντεο):

Facebook και CIA

Επειδή πολλά γράφονται αυτές τις μέρες στο διαδίκτυο από διάφορους «ανώνυμους» εξυπνάκηδες ή εντεταλμένους με αφορμή τις καταγγελίες του ΚΚΕ ενάντια στο Facebook και το Tweeter, ότι το ΚΚΕ στρέφεται ενάντια στο «μέσο» και όχι ενάντια σε αυτόν που το χρησιμοποιεί, θυμίζουμε ορισμένες ειδήσεις που είδαν το φως της δημοσιότητας στις ιστοσελίδες αλλά και αλλού σχετικά με το Facebook. Αυτά τα δημοσιεύματα συνοδεύονται με βίντεο όπου εμφανίζεται ο διευθυντής της CIA, Christopher Starinsky, στο πλαίσιο συνεδρίασης του Κονγκρέσου να δίνει συγχαρητήρια στον Mark Zuckerberg (ιδρυτή του Facebook) δηλώνοντας τα εξής; «Μετά από χρόνια δημόσιας παρακολούθησης, μείναμε πραγματικά έκπληκτοι με το πόσο πολλοί άνθρωποι είναι πρόθυμοι να δημοσιεύσουν τη διεύθυνσή τους, τις θρησκευτικές και πολιτικές τους πεποιθήσεις, αλφαβητική λίστα με όλους τους φίλους τους, προσωπικά e-mail, τηλέφωνα, εκατοντάδες φωτογραφίες του εαυτού τους, ακόμα και πληροφορίες για το τι ακριβώς κάνουν από λεπτό σε λεπτό. Πραγματικά είναι ένα όνειρο, που γίνεται πραγματικότητα για τη CIA». Επίσης υπογράμμισε [σ.ιστ.: υπογραμμίζω κι εγώ] πόσα λεφτά γλιτώνει η CIA από το Facebook. Δυστυχώς, όπως δήλωσε, άλλα προγράμματα, όπως το Tweeter, δεν πηγαίνουν τόσο καλά: «400 δισ. tweets, και ούτε μία χρήσιμη πληροφορία…». Μάλιστα, δημοσιοποιήθηκαν και φωτογραφίες, όπου ο Mark Zuckerberg βραβεύεται με το μετάλλιο επαίνου της CIA για τη δραστηριότητά του…

Δύο παρατηρήσεις: Η πρώτη, ότι λίγες ώρες αφότου είδε το φως της δημοσιότητας το παραπάνω σχόλιο της εφημερίδας διάφοροι, επώνυμοι τώρα (αλλά όχι με την έννοια του περιώνυμου, του ονομαστού), εξυπνάκηδες ή εντεταλμένοι έσπευσαν να "ερμηνεύσουν" το σχόλιο αυτό, σαν τάχατες προτροπή ή και συγκεκαλυμμένη εντολή(!) του ΚΚΕ προς τα μέλη του να απέχουν από δραστηριότητες μέσω αυτών των φορέων «κοινωνικής δικτύωσης», όπως συνήθως λέγονται. Η δεύτερη, ότι χρειάζεται πραγματικά το κόμμα να δρομολογήσει σοβαρή και στοιχειοθετημένη συζήτηση μεταξύ των μελών και των φίλων του γύρω από τα ζητήματα αυτά του διαδικτύου και της κοινωνικής δικτύωσης, προκειμένου να φωτιστούν ζητήματα που ακόμη και σήμερα σε πολλούς από μας δεν είναι τόσο ξεκάθαρα (κάποιοι εξακολουθούν ανυποψίαστοι κι ωραίοι να δέχονται με ευχαρίστηση τα δώρα των Δαναών, αλλά όταν αλωθεί η Τροία θα 'ναι πια πολύ αργά).